Pravidla off road tech trialu (dále jen pravidla) prošla pro rok 2010 rozsáhlou aktualizací, při které jsme vycházeli ze zkušeností z předcházejících dvou ročníků. Z pravidel byla vypuštěna veškerá ustanovení, která nedefinovala jednoznačně porušení pravidel. Např. pojem "úmyslně", kdy nelze jednoznačně stanovit zda došlo k porušení pravidel úmyslně a kdy neúmyslně. Změnou v pravidlech je zrušení diskvalifikace v sekci při zrušení startovního brankového pole při vjezdu do sekce. Pokud při vjezdu do sekce vozidlo startovní brankové pole zruší, pokračuje dále v jízdě v sekci. Takto zrušené startovní brankové pole již nemůže být využito pro menévrování v sekci. Bude to posuzováno jako překročení ohračení sekce. Dále bylo upřesněno zrušení cílového brankového pole a následná diskvalifikace posádky. Pravidla byla doplněna o ustanovení, že pokud vozidlo při manévrování v sekci cílové brankové pole zruší, bude pro tuto sekci diskvalifikováno.
Aktualizace pravidel přináší zvýšení pravomoce komisařů. Nově bude mít traťový komisař v pravomoci ukončení jízdy vozidla v sekci při doteku nebo překročení ohraničení sekce. Byla zrušena možnost podat okamžitý protest proti hodnocení sekce. Jednoduše hodnocení komisaře je platné a na hodnocení nebude mít vliv odmítnutí podpisu hodnocení posádkou. Pokud posádka nebude souhlasit s hodnocením, má možnost podat řádný protest v souladu s pravidly. Nově byl zaveden pojem odložený start, kdy posádka z důvodu poruchy vozidla není schopna připravit vozidlo ke startu. V pravomoci komisaře je povolit posádce odložený start, kdy může posádka startovat jako poslední, pokud stihne vozidlo připravid ke startu do uzavření sekce. Souhlas nadpoloviční většiny posádek s tzv. odloženým startem byl zrušen. Nově byla stanovena doba posečkání uzavření sekce pro posádku s odloženým startem.
Pravidla nově definují co bude považováno za zlomení, přejetí a shození brankové tyče. Byla doplněna a upřesněna ustanovení o hodnocení pořadí při shodnosti bodů. Upřesněny byly i důvody pro diskvalifikaci posádky v sekci. Částečná diskvalifikace u přestupků proti tzv. "sportovním podmínkám jízdy" kdy je okamžik diskvalifikace jednoznačně určen a úplná u přestupků proti organizaci a bezpečnosti, kdy nelze okamžik diskvalifikace jednoznačně určit. Nově pravidla zavádějí ustanovení, že veškerá přídavná zařízení včetně vybavení vozidla, umístěné ve vozidle, musí být řádně upevněna z důvodu bezpečnosti. Nově za porušení tohoto ustanovení mohou být posádce přiděleny trestné body a to i opakovaně.
Z hlediska bezpečnosti nově pravidla doporučují čtyřbodové pásy u vozidel bez celokovové kabiny a bezpečnostní vypínaní motoru u vozidel, která nejsou registována v evidenci motorových vozidel (bez SPZ). Tato doporučující ustanovení jako i ochranný rám u vozidel bez celokové kabiny budou od roku 2011 povinná. Zvýšený důraz bude kladen na používané přilby. Pravidla jednoznačně určují motoristické ochranné přilby. Žádné jiné nebudou tolerovány.
Nové znění pravidel pro rok 2010 naleznete zde.
Warning: Undefined array key 1 in /mnt/web-data2/agenasteam_cz/public_html/archiv/script/function.php on line 226
Warning: Undefined array key "show_title" in /mnt/web-data2/agenasteam_cz/public_html/archiv/script/article_detail.php on line 12