Přípravy pro další ročník seriálu SHOCK CUP 2013 jsou v plném proudu včetně aktualizace Pravidel off road tech trialu pro rok 2013. Co v nových pravidlech nenajdete jsou tzv. "volné třídy". Otevření volných tříd v roce 2012 bylo pro nás svým způsobem něco nového a neznámého. Z tohoto důvodu nebyly volné třídy zahrnuty do Pravidel pro rok 2012. Po vyhodnocení průběhu volných tříd v roce 2012 jsme se rozhodli, že ani pro rok 2013 nebudou volné třídy nadále zahrnuty do Pravidel off road tech trialu.
Dominantními, pro seriál SHOCK CUP, budou nadále "mistrovské třídy" O1, O2 a O3, ve kterých se bude soutěžit o celkové vítězství v celém seriálu, tzn. o titul Mistra ČR v off road tech trialu. Záměr volných tříd zůstává nadále stejný. Jsou určeny zejména pro zájemce z řad široké veřejnosti, vlastnící osobní automobily do terénu, kteří si zatím netroufají na ostrý závod, ale chtějí si jízdu v terénu vyzkoušet. Pořadatelé tak chtějí vytvořit podmínky pro organizované ježdění v lokalitách k tomu určených a zabránit tak volnému a neorganizovanému ježdění ve volné přírodě. Ve volných třídách již nebude vyhodnocování celého seriálu. Pro organizaci volných tříd bude v termínu do 31.01.2013 vydána Organizační propozice platná od roku 2013.
A jaké změny přináší Pravidla pro rok 2013. Těch změn není mnoho. Kromě doplňující úprav v článku 5 byla doplněna změna v článku 58, platná již pro rok 2012. Změna se týká umístění hlavního přerušovače elektrického obvodu. Článek byl doplněn o obrázky označení hlavního přerušovače a mechanického vypínání motoru na vozidlech.
Podstatnými změnami pro rok 2013 jsou:
a) od roku 2013 již nebudou za registrovaná vozidla považována vozidla, která budou mít registrační značky uloženy v depozitu. Co to znamená? Vozidla se značkami v depozitu budou považována za neregistrovaná vozidla - viz článek 48 odst. 4 Pravidel.
b) prodloužení lhůty pro povolení startu pro vozidla podle článku 69 odst. 1 (zkrácení karoserie) a odst. 2 (stávající ochranné rámy) do konce roku 2015.
Jenom pro přehlednost uvádíme rozdíl v registrovaných a neregistrovaných vozidlech v souladu s článkem 48. Registrovaná vozidla jsou vozidla, která jsou v evidenci motorových vozidel a mají přidělenou registrační značku. Neregistrovaná vozidla jsou vozidla, která nejsou v evidenci motorových vozidel nebo jsou v evidenci motorových vozidel a mají registrační značku v depozitu. Proč registrovaná a neregistrovaná vozidla? Pro registrovaná vozidla jsou v technické a bezpečnostní části Pravidel uvedeny následjící odlišnosti oproti neregistrovaným vozidlům:
- článek 52 odst. 1 - vyprošťovací zařízení
- článek 57 odst. 1 - bezpečnostní pásy
- článek 57 odst. 3 - airbagy
- článek 58 - bezpečnostní vypínání
- článek 61 odst. 4 - ochranné rámy
Platné znění Pravidel off road tech trialu pro rok 2013 naleznete zde.