S ohledem na připomínky k umístění hlavního přerušovače podle článku 58 odst. 1. Pravidel byly tyto připomínky technickou komisí autoklubu uznány jako opodstatněné a bylo rozhodnuto o úpravě znění Pravidel.
První část poslední věty odstavce 1 článku 58: "Hlavní přerušovač musí být umístěn vně vozidla v dolní části slupku čelního skla na straně řidiče a musí ..." byla upravena následovně: "Hlavní přerušovač musí být umístěn vně vozidla v jeho přední části na přístupném místě a musí být označen červeným bleskem v modrém trojúhelníku s bílým okrajem a základnou minimálně 100 mm".
To znamená, že umístění hlavního přerušovače je libovolné v přední části vozidla a je na zvážení posádky, kde si hlavní přerušovač umístí. Označení jak hlavního přerušovače tak vypínání motoru podle článku 58 odst.2 musí být v souladu se zněním Pravidel. Samolepky (viz níže) nemusí posádky zajišťovat, samolepky budou dodány se startovními čísly při přejímkách vozidel a registraci posádek před závodem.
První část poslední věty odstavce 1 článku 58: "Hlavní přerušovač musí být umístěn vně vozidla v dolní části slupku čelního skla na straně řidiče a musí ..." byla upravena následovně: "Hlavní přerušovač musí být umístěn vně vozidla v jeho přední části na přístupném místě a musí být označen červeným bleskem v modrém trojúhelníku s bílým okrajem a základnou minimálně 100 mm".
To znamená, že umístění hlavního přerušovače je libovolné v přední části vozidla a je na zvážení posádky, kde si hlavní přerušovač umístí. Označení jak hlavního přerušovače tak vypínání motoru podle článku 58 odst.2 musí být v souladu se zněním Pravidel. Samolepky (viz níže) nemusí posádky zajišťovat, samolepky budou dodány se startovními čísly při přejímkách vozidel a registraci posádek před závodem.
Označení hlavního přerušovače podle čl. 58 odst. 1. |
Označení vypínání motoru podle čl. 58 odst. 2. |
Tato úprava Pravidel 2012, tzv. na poslední chvíli, platí již od prvního závodu letošního ročníku i přesto, že ve znění pravidel uvedených na těchto stránkách dosud nebyla promítnuta.
Původní znění článku 58 Pravidel 2012
článek 58 - Bezpečnostní vypínání
(1) Vozidlo musí být vybaveno hlavním přerušovačem elektrického obvodu, který musí přerušovat všechny elektrické obvody (baterie, alternátor, zapalování, elektrické ovládací prvky atd.). Současně musí být zajištěno, že uvedením hlavního přerušovače do chodu bude zastaven motor. Hlavní přerušovač musí být umístěn vně vozidla v dolní části sloupku čelního skla na straně řidiče a musí být označen červeným bleskem v modrém trojúhelníku s bílým okrajem se základnou minimálně 100 mm.
(2) Pokud u vozidel se vznětovými motory nebude zabezpečeno vypínání motoru podle odstavce 1, musí být toto vozidlo vybaveno mechanickým vypínáním motoru, které musí být umístěno v blízkosti hlavního přerušovače a musí být označeno bílým nápisem STOP v červeném osmiúhelníku s bílým okrajem se stranou minimálně 30 mm.(3) Bezpečnostní vypínání není povinné pro registrované vozidlo.
Nové znění znění článku 58 Pravidel 2012
článek 58 - Bezpečnostní vypínání
(1) Vozidlo musí být vybaveno hlavním přerušovačem elektrického obvodu, který musí přerušovat všechny elektrické obvody (baterie, alternátor, zapalování, elektrické ovládací prvky atd.). Současně musí být zajištěno, že uvedením hlavního přerušovače do chodu bude zastaven motor. Hlavní přerušovač musí být umístěn vně vozidla v jeho přední části na přístupném místě a musí být označen červeným bleskem v modrém trojúhelníku s bílým okrajem a základnou minimálně 100 mm.
(2) Pokud u vozidel se vznětovými motory nebude zabezpečeno vypínání motoru podle odstavce 1, musí být toto vozidlo vybaveno mechanickým vypínáním motoru, které musí být umístěno v blízkosti hlavního přerušovače a musí být označeno bílým nápisem STOP v červeném osmiúhelníku s bílým okrajem se stranou minimálně 30 mm.(3) Bezpečnostní vypínání není povinné pro registrované vozidlo.